Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Érdemes lenne lehetővé tenni a nulladik évfolyam bevezetését az általános iskolákban - olvasható a Magyar Nemzeti Bank (MNB) néhány napja nyilvánosságra hozott, 330 pontos javaslatcsomagjában.
Leporolta a kilencosztályos általános iskola bevezetésnek ötletét a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely száznyolcvan pontos javaslatcsomagot dolgozott ki az ország versenyképességének javításáról, kedden át is adták a dokumentumot a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. Több tanítót vennének fel az iskolákba és rugalmasabb tanterveket adnának a pedagógusok kezébe.
A kormány támogatni fogja a plusz egy év, azaz a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetését, de pontosan be kell mutatni, hogy az az elvárt célokat hogyan szolgálja - közölte az oktatási államtitkár a köznevelési kerekasztal keddi ülése utáni sajtótájékoztatón Budapesten.
Bár a legtöbb iskola a szülők segítségét kéri már abban is, hogy legyen wc-papír a diákoknak vagy tudjanak fénymásolni a tanárok, Czunyiné Bertalan Judit szerint a centralizált oktatásszervezés jó, átlátható, csak éppen még gyerekcipőben jár. Pedig a 60-as években pont ilyen rendszer szerint szervezték az iskolákat.
Több neuralgikus pontot is hozhat az új tanév Galló Istvánné szerint, ezek között említhető a szakképzési rendszer átalakítása, a Klik adósságai, a tanárok etikai kódexe is.
A köznevelési államtitkár szerint a kilenc évfolyamos iskola az egyik lehetséges jó válasz a köznevelés tartalmi megerősítésére, s ennek társadalmi vitája a szakmai egyeztetések után a közeljövőben elindulhat.
Radó Péter kutató, egyetemi oktató szerint a kilencosztályos iskola ötlete csak alibifoci. Ráadásul fél a bevezetésétől is, mert „ha a jelenlegi kormány kezd el ilyen horderejű átszervezést menedzselni, abból hatalmas káosz lesz. Eddig kétévente lépett meg hasonló mértékű átalakításokat, és egyértelműen bebizonyosodott, hogy képtelen bármit jól levezényelni” - mondta a HVG-nek.
Az iskolában ma bűvészmutatvány összeállítani az órarendet, a jelenlegi tanterv túl sok - így látja Czunyiné Bertalan Judit. A köznevelési államtitkár ezért radikálisan meghúzná a két éve indult új Nemzeti alaptantervet.
A kilenc évfolyamos általános iskolai rendszer bevezetésének lehetőségeiről, valamint a köznevelési rendszert érintő egyéb kérdésekről egyeztetett Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár a Magyar Pedagógiai Társaság (MPT) képviselőivel.
Pokorni Zoltán kritikus szavakkal illette a közoktatás átszervezését. Szerinte évtizedekbe telhet, hogy bevezessék a kilenc évfolyamos általános iskolát, mert a szakképzés átalakítása miatt csúszik a szervezés – írta a hvg.hu.
A kilencéves általános iskolákról és a szakképzés átalakításáról is beszélt Czunyiné Bertalan Judit. Azonban az egyik példáján nagyon kiakadtak a tanárok.
A tanév rendjének átgondolása indokolt, azonban szigorúan össze kellene kötni a tananyag mennyiségének és így a tanítási napok számának csökkentésével a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint.
Nem egy kilencedik évfolyam bevezetésére lenne szükség az általános iskolákban, hanem jelentős tananyagcsökkentésre, mivel az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlásra egyáltalán nincs idő.
A gyerekekkel nem szabad kísérletezni – írja Pokorni Zoltán, a Fidesz oktatáspolitikusa a HVG-ben a kilenc évfolyamos alapképzés dilemmáit körüljáró esszéjében.
Egyre több gyereken érződik, hogy a szülők anyagi nehézségekkel küzdenek - mondta az InfoRádiónak Jeszenszkyné Gallai Gabriella, a Magyar UNESCO Bizottság Nevelésügyi Szakbizottságának tagja, aki a kilencéves általános iskoláról is beszélt.
Több sebből is vérzik a magyar közoktatás, a kilencéves általános iskola bevezetése sem megoldás az oktatási rendszer problémáira a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete szerint. Közleményükben azt írják: a tananyagot kellene csökkenteni, nem az évfolyamok számát növelni.
A kormány fordítva ül a lovon - állítja a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, amely bírálja a Fidesz-KDNP-t, mert szakértői vélemény kikérése nélkül tárgyalnak a kilencéves általános iskoláról.